måndag, oktober 17, 2005

Kollektivet Y-front



Premiär! Idag presenterar jag min serie "Kollektivliv" som handlar om tre gravt missanpassade värmländskor: Emma, Åberg och Nina. De är bosatta i ett hus någonstans i Stockholm, går sällan klädda i något annat än morgonrock och har tillsammans det politiskt okorrekta kollektivet Y-front.
De sysselsätter sig med att kasta skit på världen, bli höga på kokokaffe, dricka öl , vara ständigt bakfulla och härja. Vid sidan av detta försöker de livnära sig genom CSN och att passa in i storstadslivet - trots att de är uppenbart annorlunda och har en dialekt som inte går att dölja ens med munnen stängd.

4 kommentarer:

Projekt sa...

I löve it!

Frida Gro sa...

och jag gillar bajs som fenomen.

Projekt sa...

Det är inge kul, får inte till det och det blir bara bittert.

carro sa...

skitbra! jag önskar mig nog en serietidning i födelsedagspresent.