tisdag, oktober 11, 2005

Jag gillar ju inte ens hundar

Hur många praktikplatser är det egentligen möjligt att söka och SAMTIDIGT gör det med variation?
Jag har vid skrivandets stund sökt närmare 11-13 praktikplatser. Ja...jag har tappat räkningen. Och jag skulle inte bli förvånad över om jag får ett samtal från tidskriften "härliga hund" som vill att jag ska göra ett reportage om bajspåsar. Nä. Jag skulle inte bli förvånad.. för jag kommer faktiskt inte ihåg om jag har sökt dit. Och har jag det - ja kära vänner - då beklagar jag sorgen över att ni inom en snar framtid tar en fika med den där reportern som är känd under namnet bajspåse-emma. Hon som rapporterar direkt från en nedbajsad park nära dej.

Men å andra sidan... det kommer alltid något gott ur saker och ting (förutom bajspåsar). Jag får säkert ett juste arvode bestående frollic och en borste som jag kan kamma min golden retriver-pop-lugg med.
Får jag inte det kan jag ju alltid skatta mig lycklig i att mitt liv ökar.

Ja... mina praktikansökningar ökar, min härliga uppgivenhet ökar, mina tankar på att byta bana till affärsyrket ökar (då menar jag inte de affärer man gör iklädd slips och kavaj. Inte heller de affärer man sysslar med under psydomnymen mr and mrs Smith på ett mindre fashionabelt hotellrum. Nä. Jag menar: Affär! Kundkorg, öllukt vid pantmojarna, mjölkpaket och sura tanter med rabattkuponger vars inlösningsdatum gick ut för sex veckor sedan, vilket tanterna beskyller mig för. Ring a bell? Det är just den branschen jag talar om). Eventuellt är det alltså dags att byta bana.. så här tre månader kvar till examen.
Det skulle i allafall öka listan över mest otippade saker just nu (vilket i sin tur skulle öka oddsen om någon skulle satsa pengar på mitt branschbyte. Detta eftersom jag skriver det här, vilket innebär att det alltså inte blir så otippat after all...)
Det som ligger högst på min öknings-lista (förutom den obehindade, okontrollerade ökningen av mitt skitsnack) är minneslappar från bankomater som visa texten "täckning saknas", tomma mejlboxar och FRÄMST ett lån på ett antal hundratusen till underbara CSN.
Tar dom emot frollic?


Vad ska man säga?
Jag är optimistisk

Med vänliga hälsningar
Emmas hund

2 kommentarer:

Projekt sa...

Har vi lämnat lunarstorm och msn för att börja kommunicera via blogg?

Självklart HÄRJ!
Härja fredag med oss och härja med Kristin på lördag.

Musikvideohärj självklart! Jag är as-på.

Vad blir det för härj ikväll?

Kram!

carro sa...

bra blogg! Hur översätter du härj då? tack för brevet! KRAM Carro