onsdag, oktober 19, 2005

Var fan är bananskalet?


Det här med räkmackor och bananskal? Är det något som man dagligdags slipprar omkring på i eller utanför stället som man åtrår?
Min dröm är att få jobba på Dagens Nyheter På stan, men man skulle säga att På Stans och mitt förhållande är inte så bra just nu. Jag gillar På stan och dom gillar mig. Men som den stora, myndiga tidning som Dagens Nyheter är, så förbjuder dom oss att leva ett lyckligt liv tillsammans. Jag får helt enkelt ingen praktik där.
Men nu har jag en spännande plan (förutom den att helt enkelt gå dit med en kanellängd och presentera mig. Skittrist).
Plan 1.
Jag står utanför DN På stans redaktionsdörr. Är rädd och värmländsk. Käkar en banan. Jävligt fort. Tar bananskalet, öppnar redaktionsdörren och slänger in bananskalet så långt jag kan. Stänger igen. Slår händerna på låren och drar en hand över min hjässa (har lärt mig det av Stefan Holm. Han är också värmländsk). Öppnar dörren och springer in. Fort. Hoppar på bananskalet. Om jag inte lyckas glida in på ett bananskal på DN På Stan då………………
………………….. prövar jag med en räkmacka i stället.

3 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Hi hi hi du är rolig

carro sa...

Om din dröm är att jobba på DN på stan kommer du förr eller senare att få jobb där. Man kanske inte alltid kan glida in på bananskal. Ibland får man bryta sig in och det kan ta tid. Det är bara att kämpa. Ingenting är omöjlig vet du väl!

carro sa...

Fråga. Kommer du på mitt party nästa lördag?