onsdag, november 02, 2005

felkonstruerad

Äger en högst otrevlig, missvisande egenskap.
Jag lider av en svår form av ordspråksblandning. Troligen kronisk.
Jag blandar - hejvilt och omedvetet - ihop olika delar av ordspråk. Det blir små egengjorda sammansättningar som stolt passerar mina läppar, för att sedan mötas av en hop skeptiska ögon som säger : Är hon dum eller är hon bara jävligt korkad?

- Och här står jag med skägg mellan benen, säger jag inför folkhopen när jag ska beskriva hur skamsen jag känner mig.
Jag tittar förvirrat omkring mig bland stirrande ögon och förstår inte att alla som haft sina öron på ON inte hörde den där svansdetaljen som var så klar i min hjärna, men som krockade med något brevlådeordspråk vid någon nervkorsning och kom ut helt fel genom min mun .
Det värsta är emellertid inte förvirringen, utan att jag vet att ALLA - i just den sekunden - ser en bild framför sig där jag står och poserar naken med ett mastodont-rövskägg hängandes.

Döm mig inte på förväg för denna kroniska sjukdom. Jag ska visa er. Jag kan också vara normal och slänga mig med flashiga ordspråk.
TIDEN UTLÖSER ALLT, som jag brukar säga.

4 kommentarer:

Marie Larsson sa...

En gång skulle min kompis Anna säga "som smör i solsken" men istället blev det "som margarin i en rostfri bunke när det är varmt ute"

Det tyckte jag var roligt. hi hi

Projekt sa...

du, en bauta-sten föll från mitt hjärta. fan vad glad jag blir!

men.. ska du praktisera hos EBBA?

KRAM!

Projekt sa...

SJÄLVKLAR utgång. Även kallat härj. När som helst, hur som helst! Båda dagarna :) ?

Hälsa Ebba fån mig.

Alexander Nielsen sa...

Neutral plats, där vi kan tälta. Kill och tjej lägger (notera Kill) är optimalt. Typ som en kickoff med lekledare.