tisdag, november 15, 2005

ålderns höst


Min rygg har drabbats av en lokal form av progeria.
Den har åldrats 20 år på ett dygn.
I ett ryck (eller kanske snarare knak).
Ryggskott.

Det är överraskande spännande att göra denna safari bland krämpsamtal, oj:anden, där jag och mina mormor kan utbyta smärtstillande.
Än så länge är det skrattretande, eftersom jag bara är ovanligt stel och har bestämt mig för att jag ska vara återställd imorgon… men jag har börjat förbereda mig på vad som komma skall.
I fall att det snabba åldrandet håller i sig.
- Håravfall (folk säger att jag är sjukt lik min far. Kommer troligen gå i hans fotspår nu när jag är närmare 42 år gammal. Gener, ni vet. Han ser ut som jag, fast han är flintis. Och man. Så antingen kommer jag att tappa mitt svall eller så kommer jag råka ut för ett ofrivilligt könsbyte)
- Flytt till servicehem (faktiskt helt okej. Slipper hysterin på bostadsmarknaden, men kommer sakna korridorshärjet)
- Pensionärsrabatt (fantastiskt!)
- Jag får baka bröd, kanellängder och sju sorters kakor, utan att folk tittar snett och kallar mig housewife. Äntligen!

3 kommentarer:

Projekt sa...

target schmarget. kontroversiellt är bra.

skevemma sa...

åldrandet is the shit

Projekt sa...

jag är helt förstörd. jag hatar dödsätarna. mest hatar jag severus snape. han är hemsk och jag hoppas att ha ruttnar bort i azkaban. eller att harry har ihjäl honom. gråt gråt gråt.