torsdag, november 10, 2005

Polarexpedition: Stockholm


Då gick temperaturen ner under 10-graderssträcket och helt plötsligt förvandlas Stockholm innerstad till en svårmanövrerad snårskog.
Överdimensionerade dunjacksgestalter tar upp - förut lättillgängliga - trottoarer, Stureplan upplevs som en enda stor deja-vu och det går in hälften så många människor i tunnelbanan under rusningstrafik.
Allt man ser är dessa enorma kreationer som annonserar att man inte längre är i Sverige, utan på upptäcksfärd på sydpolen.
Om man i överhuvudtaget ser något eftersom sannolikheten att få en och en halv djurpäls i ögonen av det obegränsade luvluddet är högst trolig.

Nu är det vinter.
Välkommen till polarexpedition: Stockholm.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dessa härliga Gåsar, skrattade gott när det utmärkta programmet Faktum vek en hel timme för de förvirrade gåsarna.... Och ett säkert vårtecken (om man vågar tänka så långt) är när de enorma jackorna byts mot de mer tunnelbannevänliga västarna av samma ypperliga otråvärda (för tonårskids)rånobjekt.
//Clementien

skevemma sa...

fantastiskt! Men jag är rädd. Vågar nog aldrig mer sätta min skeva conversefot på stureplan igen.

Anonym sa...

Men det beror nog på för att du inte förtsår gåsarnas sanna natur, vi måste integras! Jag kan lova att kombinationen Gås och Cheap Monday kommer att kombineras på en tunnelbannevagn nära dig!
//Den orange runda

skevemma sa...

Integreras med cheapisar. Shit! jag är ledsen, men jag vet inte om taniga cheapmondayjeansben tål tyngden dessa jättekreationer.

Anonym sa...

ohh jo! Jag kan sätta mina kära Strindberg samlingar på att det kommer att upplevas, de där gåsarna smyger sig in lite varstans. Har till och med skådat dem på Mettan (vila i frid) en kylig natt, och i Debbans garderob en rockig decembernatt går det alltid att finna några exemplar...