söndag, november 13, 2005

Guns n´roses

Blev väckt klockan 04:06 i natt av mobilens skärande ringsignaler.
En sluddrig, berusad, gammal fling från gymnasiet tar ton. Vi har inte setts på flera år och nu ville han prata.
Om Guns n´ roses.
- Men du… Jag låg och sov och jag skulle gärna vilja fortsätta med det. Vi kanske kan ta det här med Guns n´ roses någon annan gång. Kanske om fem år?
- Va? Men detta är ju jätteviktigt. Jag sitter här i min lägenhet och har en tribute för dom. Vet du hur stora dom var? Och jag missade deras spelning i Stockholm för över tio år sedan…(hulk, hulk) och nu förstör du allt!?

Jag har lyckats med att förstöra en hel tributenight för Guns n´ roses. Helt fantastiskt.
Hade faktiskt ingen aning om att jag hade telefonjour för bandminnesstunder för miserabla män.
Uppenbarligen har jag det.
Har du också ett band/idol som du vill gråta en skvätt över, dra hela dess historia för ett sömnigt öra, för att sedan få allt förstört av att den enda åhöraren somnar i luren?
Telefonjouren är öppen mellan 04:00-05:00, endast lördagar.

2 kommentarer:

Silverfisken sa...

kan vi prata om popsicle? snälla?

Projekt sa...

Det är bra att veta. Det är ju trots allt bara du som svarar när jag en gång i halvåret får för mig att fylleringa. Fast å andra sidan är det ju dig jag blir full med i nio fall av tio.