tisdag, november 15, 2005

Torsten - följetången

Från p3:s hemsida:
En dag kom Torsten Flinck gående i korridoren på P3. Han såg nyduschad och fräsch ut. Ser man på, tänkte vi. Sist vi såg hans ansikte på löpsedlarna var han blåslagen efter ett otäckt besök av utpressare.

Ser man på, tänker jag och förstår mycket väl var alla hans blåmärken tagit vägen.
De ligger seglande, kråmande och övergivna under ett lager av babyolja och intimtvål i en duschbrunn i min väns lägenhet någonstans i Stockholm (där Torsten härjat runt för några veckor sedan). Se tidigare bloggar: Torsten och Varning för Torsten.

Lugn, bara lugn. Stockholms alla rädda tvålar ligger säkert i sina koppar. Torsten är i Norrköping för att sätta upp sin egen version av Doktor Glas. För att underlätta för Torsten under denna kreativa process (och som kompensation för att jag hänger ut honom här) föreslår jag en titel till hans pjäs som är tätt förknippad med hans egna erfarenheter.

Doktor Flinck
- en ren orenlevnadens man.
(kan eventuellt handla om hur han rentvår Doktor Glas från mordet på Gregorius med hjälp av allehanda produkter)

Självklart har jag skickat en korrespondent till Norrköping som ska hälsa honom välkommen till staden genom att överlämna ett hudvårdskit.

Jag hoppas att jag efter denna gest kan lämna följetången Torsten. Han måste klara sig själv nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm ja, vår käre Flink har i en personlig interjuv i dagspressen berättat att han det senaste året har levt i en pissoar på Mariatorget, men nu har han det lite bättre ekonomiskt och bostadsmässigt.... Ja vi vet ju alla vad det innebär, nämligen att han flyttar runt bland diverse ovetande kärlekstörstande vackra kvinnor som inte vet bättre. De borde veta bättre med tanke på sina inneboendes babyoljor.. (Han såg för övrigt väl oljad när jag spottade honom i Norrköping i helgen)

skevemma sa...

inte visste jag att min vän levde i en "pissoar". Tack för att du förtäljer sanningen.
//skev

Anonym sa...

http://www.killrockstars.com/bands/stereototal/audio/LAmourA3.mp3

skevemma sa...

tack anonym. Kan inte ett ord franska förutom le hej, le pank, le baguette, le-jävligt-förbannat-skit-trött och le sunk-hotell. vill du säga att du älskar mig eller vill du att jag ska åka fast för fildelning?

tack i alla fall//skev