måndag, november 21, 2005

Indierejv

Helt plötsligt lämnar indiekidsen sin välpolerade skivsamling, slänger på sig uniformen och letar sig ut från sina sju kvadrat stora kyffen som de hyr i andra-, tredje- eller fjärde hand. Med förvirrad gång, på rangliga ben - mot Hornstull.
Timmen före indierejvet. På Götgatan:

- Vi var förbi och kikade in på indierejvet nere på street igår.
- Jaha…hur var det?
- Väldigt mycket små människor i kavajer, smala cheapmondayben och så pandaflickorna förstås. Alla tokdansade och var fulla.
- Var det mycket folk?
- Ja, det var fullt! Säkert 1000 personer.
- Jaha.. så alternativt var det att vara alternativ!? Finns det så många indiepopare i Stockholm alltså?
- Antagligen. De är ju så små och smala att de inte syns vanligtvis. Kan lätt försvinna bakom en lyktstolpe liksom. De måste vara minst 1000 stycken för att överhuvudtaget märkas.

2 kommentarer:

Projekt sa...

Tack! Idag har jag ansträngt mig, burit tavlor och skurit mig i fingret så min vanliga bevakning av internettet har uteblivit fram tills nu. Behöver semester. Åtminstone i ett par månader.

Mycket fin indiebild för övrigt.

Ska du med och hänga lite med Sundquist ikväll eller är du upptagen?

Kram.

Anonym sa...

Jag gillar packet med indiepoppare i horisonten. Är de flockdjur?

Malli och Bocki